Ergebnis 1 bis 8 von 8

Hybrid-Darstellung

Eisenbeißer/in

keine dextrose nach train.

hey leute,
    ein bekannter von mir nimmt nach dem training zwar whey aber keine dextrose oder ähnliches er isst erst eine std. danach eine mahlzeit.
    denkt ihr er kann so trotzdem aufbauen?
    ich weis, dass es eigentlich zwingend notwendig ist dexro nach dem train zu nehmen aber er behauptet das gegenteil , wie groß ist nun der wirkliche underschied zwichen dextro nehmen und nicht?

gruß and1

Eisenbeißer/in
    Zitat Zitat von And1!
    hey leute,
    ein bekannter von mir nimmt nach dem training zwar whey aber keine dextrose oder ähnliches er isst erst eine std. danach eine mahlzeit.
    denkt ihr er kann so trotzdem aufbauen?
    ich weis, dass es eigentlich zwingend notwendig ist dexro nach dem train zu nehmen aber er behauptet das gegenteil , wie groß ist nun der wirkliche underschied zwichen dextro nehmen und nicht?

gruß and1
    Natürlich kann er aufbauen. Nur wird seine Regeneration eben langsamer vonstatten gehen, als wenn er KHs nach dem Training zuführen würde.
    "Zwingend notwendig" ist die Dextrose nicht, aber warum sollte man diese Chance zur verbesserten Regeneration ausschlagen ("open window" bis ein bis zwei Stunden nach dem Training)?

Das Protein nach dem Training ist eher ein günstiges Plus. Wichtiger sind die KHs, um die Muskeln entsprechend zu versorgen.

Gruß

Sportstudent/in
    Das Protein nach dem Training ist eher ein günstiges Plus. Wichtiger sind die KHs, um die Muskeln entsprechend zu versorgen.
    Das sehe ich genau anders herum: Das A und O ist das Protein und die Carbs sind ein "günstiges Plus". Das wird m.E. daran deutlich, dass allein Protein bzw. geringe Mengen AS die Proteinsynthese ach dem Training stark anregen. Im direkten Vergleich dazu wirken PWN-Carbs eher mild auf den Proteinstoffwechsel.

Sportstudent/in
    ...hab noch mal schnell was rausgesucht:

Co-ingestion Of Carbohydrate With Protein Does Not Stimulate Post-exercise Muscle Protein Synthesis Rates

874: June 1 1:45 PM - 2:00 PM
    [F-14 Free Communication/Slide - Protein and Amino Acid Metabolism: JUNE 1, 2007 1:00 PM -2:30 PM ROOM: 345]

Beelen, Milou; Koopman, Rene; Stellingwerff, Trent; Kuipers, Harm FACSM; Saris, Wim H.M.; van Loon, Luc J.C.

Nutrition and Toxicology Research Institute Maastricht (NUTRIM), Maastricht, The Netherlands.

Email: Milou.Beelen@BW.Unimaas.nl

Endurance athletes maximize post-exercise muscle glycogen synthesis by ingesting ample amounts of carbohydrate following exercise. In contrast, resistance athletes generally focus on protein intake during recovery to augment muscle protein anabolism. It has been suggested that both carbohydrate and protein should be ingested to maximize muscle protein synthesis rates. As many recreational athletes perform resistance type exercise for health and/or esthetic purposes, they generally prefer to restrict their caloric intake during recovery. Therefore, it is of importance to assess the need for co-ingestion of carbohydrate with protein on post-exercise muscle protein synthesis.
    PURPOSE: To determine the impact of the co-ingestion of different amounts of carbohydrate with protein on post-exercise muscle protein synthesis.
    METHODS: Ten healthy, untrained men were randomly assigned to 3 randomized cross-over trials. After 60 min of resistance exercise, subjects consumed 0.3 g•kg-1•h-1 protein hydrolysate with 0, 0.15 or 0.6 g•kg-1•h-1 carbohydrate during a 6 h recovery period (PRO, PRO+LCHO, and PRO+HCHO, respectively). Primed, continuous infusions of L-[ring-13C6]phenylalanine, L-[ring-2H2]tyrosine, and [6,6-2H2]glucose were applied, and blood and muscle samples were collected to assess whole-body protein turnover, glucose kinetics and fractional synthetic rate (FSR) in the vastus lateralis muscle over 6 h of recovery.
    RESULTS: Plasma insulin response was significantly higher in HCHO+PRO compared to LCHO+PRO and PRO (18.4±2.9 vs. 3.7±0.5 and 1.5±0.2 U•6h•L-1, respectively, P<0.001). Plasma glucose rate of appearance (Ra) and disappearance (Rd) increased over time in HCHO+PRO and LCHO+PRO but not in PRO. Plasma glucose Ra and Rd were substantially greater in HCHO+PRO vs. LCHO+PRO (P<0.01). Whole-body protein breakdown, synthesis and oxidation rates, as well as whole-body protein balance did not differ between trials. In accordance mixed muscle FSR did not differ between trials and averaged 0.114±0.010, 0.104±0.009% and 0.100±0.009%•h-1 in the HCHO+PRO, LCHO+PRO and PRO trial, respectively (NS).
    CONCLUSIONS: Co-ingestion of carbohydrate with an ample amount of protein hydrolysate (0.3 g•kg-1•h-1) does not further augment muscle protein synthesis rate during post-exercise recovery.
    http://jap.physiology.org/cgi/content/full/96/2/674

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/en...ubmed_RVDocSum

http://ajpendo.physiology.org/cgi/co...ull/283/4/E648

Discopumper/in
    Zitat Zitat von rantanplan
    Das sehe ich genau anders herum: Das A und O ist das Protein und die Carbs sind ein "günstiges Plus". Das wird m.E. daran deutlich, dass allein Protein bzw. geringe Mengen AS die Proteinsynthese ach dem Training stark anregen. Im direkten Vergleich dazu wirken PWN-Carbs eher mild auf den Proteinstoffwechsel.
    rantanplan du alter kohlenhydrat hasser!

Sportstudent/in
    Ich glaube, da schätzt Du mich etwas falsch ein.

Eisenbeißer/in
    Ich meinte das mit Blick auf die energetische Regeneration. Da sind KH vorrangig. Die Proteinsynthese habe ich ganz vergessen. Danke schön.