Seite 4 von 15 ErsteErste ... 2345614 ... LetzteLetzte
Ergebnis 31 bis 40 von 143
    75-kg-Experte/in Avatar von JayJo111
    Zitat Zitat von sai-man
    Ich habe bisher nur eine fenugreek studie I'm bezug auf bb gefunden. Und diese ist von einem supphersteller gepostet worden und die ergebnisse sind total unrealistisch. Was hast du fuer links welche die wirkung bezeugen?
    Ich hab die Studienzusammenfassung schon in Dem Testerthread gepostet und auch Blutwerte im Thread von proximo (glaub ich).

Und wäre die selbe Studie mit den "unrealistischen" Ergebnissen besser/vertrauenswürdiger wenn die Ergebnisse keinen Unterschied zeigen?

Ab wann würdest z.B. du glauben, dass das was bringt wenn schon Studien und Blutwerte nicht reichen?

60-kg-Experte/in
    Zitat Zitat von m0rtimer198
    was versprichst du dir denn davon? bringt sicherlich genauso viel wie das ganze tt-gedöns, nämlich rein gar nix.
    Er hat die Möglichkeit, einen natürlichen "Booster" kostenlos auszuprobieren. Warum sollte er das nicht machen?

75-kg-Experte/in Avatar von sai-man
    Diese besagte testofen studie die man I'm internet findet behauptet einen 97%igen anstieg I'm freien testosteron. Wie soll man da bitte nicht skeptisch sein? Ich teste uebrigens auch gerade einen testobooster der unter anderem auch fenugreek und nessel extrakt enthaelt also kann ich hier schon mitreden. Es ist nunmal Tatsache dass bei diesen sachen oft fundiertes medizinisches material fehlt ausser ein paar tierversuchen mit ratten

Zitat Zitat von sai-man
    Diese besagte testofen studie die man I'm internet findet behauptet einen 97%igen anstieg I'm freien testosteron. Wie soll man da bitte nicht skeptisch sein? Ich teste uebrigens auch gerade einen testobooster der unter anderem auch fenugreek und nessel extrakt enthaelt also kann ich hier schon mitreden. Es ist nunmal Tatsache dass bei diesen sachen oft fundiertes medizinisches material fehlt ausser ein paar tierversuchen mit ratten

Jeder doll einfach das glauben, was er für richtig hält... Ich hab nämlich langsam keine Lust mehr immer über das selbe Thema zu diskutieren, wenn selbst Studien und Blutwerte von Usern nicht reichen.^^

Was nimmst den aktuell wenn ich fragen darf? Fenugreek und Brennnessel extrakt ist schön und gut, aber bringen nichts wenn beide nicht für die speziellen Inhaltsstoffe extrahiert wurden .

Wieso immer das selbe? Poste doch endlich einmal den link zu den klinischen studien die du gelesen hast. das hattest du naemlich schon in proximos bericht mr t versprochen aber nicht gemacht. Mehr wollte ich gar nicht wissen. Wenn ich so ein problem mit dem glauben haette haette ich es wohl nicht gekauft. Aber es nervt mich wenn Hersteller Wirkungen anpreisen die nicht einmal mit stoff moeglich sind

Zitat Zitat von sai-man
    Wieso immer das selbe? Poste doch endlich einmal den link zu den klinischen studien die du gelesen hast. das hattest du naemlich schon in proximos bericht mr t versprochen aber nicht gemacht. Mehr wollte ich gar nicht wissen. Wenn ich so ein problem mit dem glauben haette haette ich es wohl nicht gekauft. Aber es nervt mich wenn Hersteller Wirkungen anpreisen die nicht einmal mit stoff moeglich sind
    Dann entschuldige ich mich, wenn ich deinen Post nicht richtig verstanden habe. War mir nicht klar, dass ich dir die Studie posten sollte...

Testofen:
    http://forum.bodybuilding.com/attach...1&d=1185061273
    http://www.nutriline.org/article/108 (Zwar keine Studie, aber trotzdem interessant zu lesen .)

Nettle (Divanil):
    Interaction of lignans with human sex hormone binding globulin (SHBG).
    Schottner M, Gansser D, Spiteller G.
    Lehrstuhl Organische Chemie I, Universitat Bayreuth, Germany.

Lignans bind to sex hormone-binding globulin (SHBG). The lignan with the highest binding affinity is (+/-)-3,4-divanillyltetrahydrofuran. In a double Stobbe condensation--without use of protecting groups--a wide variety of lignans with different substitution pattern in the aromatic and aliphatic part of the molecule was synthesized. These lignans were tested in a SHBG-binding assay which allowed to deduce the following relationship between structure and activity: 1) (+/-)-diastereoisomers are more active than meso compounds 2.) the 4-hydroxy-3-methoxy (guajacyl) substitution pattern in the aromatic part is most effective 3.) the activity increases with the decline in polarity of the aliphatic part of the molecule.

Lignans from the roots of Urtica dioica and their metabolites bind to human sex hormone binding globulin (SHBG).
    Schottner M, Gansser D, Spiteller G.
    Lehrstuhl Organische Chemie I, Universitat Bayreuth, Germany.

Polar extracts of the stinging nettle (Urtica dioica L.) roots contain the ligans (+)-neoolivil, (-)-secoisolariciresinol, dehydrodiconiferyl alcohol, isolariciresinol, pinoresinol, and 3,4-divanillyltetrahydrofuran. These compounds were either isolated from Urtica roots, or obtained semisynthetically. Their affinity to human sex hormone binding globulin (SHBG) was tested in an in vitro assay. In addition, the main intestinal transformation products of plant lignans in humans, enterodiol and enterolactone, together with enterofuran were checked for their activity. All lignans except (-)-pinoresinol developed a binding affinity to SHBG in the in vitro assay. The affinity of (-)-3,4-divanillyltetrahydrofuran was outstandingly high These findings are discussed with respect to potential beneficial effects of plant lignans on benign prostatic hyperplasia (BPH).

I3C:
    Induction of estradiol metabolism by dietary indole-3-carbinol in humans.Michnovicz JJ, Bradlow HL.
    Rockefeller University, New York, NY.

Dietary indoles in cruciferous vegetables induce cytochrome P450 enzymes and have prevented tumors in various animal models. Because estradiol metabolism is also cytochrome P450 mediated and linked to breast cancer risk, indoles may similarly reduce estrogen-responsive tumors in humans. We examined several indoles in female Sprague-Dawley rats for induction of hepatic estradiol 2-hydroxylation. The most potent inducer, indole-3-carbinol, was administered to humans (500 mg daily for 1 wk). It significantly increased the extent (mean +/- SEM) of estradiol 2-hydroxylation from 29.3% +/- 2.1% to 45.6% +/- 2.1% (P less than .001). These results indicate that indole-3-carbinol strongly influences estradiol metabolism in humans and may provide a new chemopreventive approach to estrogen-dependent diseases.

Altered estrogen metabolism and excretion in humans following consumption of indole-3-carbinol.Michnovicz JJ, Bradlow HL.
    Institute for Hormone Research, New York, NY 10016.

Research studies have demonstrated a strong association between estrogen metabolism and the incidence of breast cancer, and we have therefore sought pharmacological means of favorably altering both metabolism and subsequent risk. Indole-3-carbinol (I3C), obtained from cruciferous vegetables (e.g., cabbage, broccoli, etc.), is a known inducer of oxidative P-450 metabolism in animals. We investigated the effects in humans of short-term oral exposure to this compound (6-7 mg/kg/day over 7 days). We used an in vivo radiometric test, which provided a highly specific and reproducible measure of estradiol 2-hydroxylation before and after exposure to I3C. In a group of 12 healthy volunteers, the average extent of reaction increased by approximately 50% during this short exposure (p less than 0.01), affecting men and women equally. We also measured the urinary excretion of two key estrogen metabolites, 2-hydroxyestrone (2OHE1) and estriol (E3). We found that the excretion of 2OHE1 relative to that of E3 was significantly increased by I3C, further confirming the ongoing induction of 2-hydroxylation. These results indicate that I3C predictably alters endogenous estrogen metabolism toward increased catechol estrogen production and may thereby provide a novel "dietary" means for reducing cancer risk.

Changes in levels of urinary estrogen metabolites after oral indole-3-carbinol treatment in humans.Michnovicz JJ, Adlercreutz H, Bradlow HL.
    Rockefeller University Hospital and The Institute for Hormone Research, New York, NY 10016, USA.

BACKGROUND: The oxidative metabolism of estrogens in humans is mediated primarily by cytochrome P450, many isoenzymes of which are inducible by dietary and pharmacologic agents. One major pathway, 2-hydroxylation, is induced by dietary indole-3-carbinol (I3C), which is present in cruciferous vegetables (e.g., cabbage and broccoli). PURPOSE: Because the pool of available estrogen substrates for all pathways is limited, we hypothesized that increased 2-hydroxylation of estrogens would lead to decreased activity in competing metabolic pathways. METHODS: Urine samples were collected from subjects before and after oral ingestion of I3C (6-7 mg/kg per day). In the first study, seven men received I3C for 1 week; in the second study, 10 women received I3C for 2 months. A profile of 13 estrogens was measured in each sample by gas chromatography-mass spectrometry. RESULTS: In both men and women, I3C significantly increased the urinary excretion of C-2 estrogens. The urinary concentrations of nearly all other estrogen metabolites, including levels of estradiol, estrone, estriol, and 16alpha-hydroxyestrone, were lower after I3C treatment. CONCLUSIONS: These findings support the hypothesis that I3C-induced estrogen 2-hydroxylation results in decreased concentrations of several metabolites known to activate the estrogen receptor.

Und ein paar Blutwerte von anderen TestoPro/Testofen Usern:
    http://forum.bodybuilding.com/showpo...&postcount=101
    http://forum.bodybuilding.com/showpo...&postcount=104
    http://forum.bodybuilding.com/showpo...3&postcount=61

60-kg-Experte/in
    Das Problem ist, wir sind keine Mediziner und haben wahrscheinlich keine ausreichende Qualifikation, die Studien zu bewerten.

Zitat Zitat von SpargelJanusz
    Das Problem ist, wir sind keine Mediziner und haben wahrscheinlich keine ausreichende Qualifikation, die Studien zu bewerten.
    Stimmt, da hast du vollkommen Recht! Jedoch muss man Testofen auch nicht direkt als untauglich abstempelt .

@sai-man
    Welche Wirkungen wurden von TestoPro angepriesen, die nicht mal mit Stoff möglich sind?

Gesperrt
    Tag 4 (31.12.09)

Nach dem aufstehen 15 min aufs Rad und 15 min Seilspringen

Essen:
    Früh: 4 Eier, 1 Orange
    Mittag: Putengeschnetzeltes mit Reis
    Abends: Lachs mit Reis
    3 L Wasser

Später an Silvester dann Alk. Hab ich aber nicht gezählt.

Ich bezog mich dabei auf den ersten link den du gepostet hast. Dort wird ein 98% iger Anstieg vermerkt. Aber danke fuer die links, ich werde mich jetzt mal an die arbeit machen und das studieren

Seite 4 von 15 ErsteErste ... 2345614 ... LetzteLetzte

Lesezeichen