Seite 2 von 2 ErsteErste 12
Ergebnis 11 bis 20 von 72

Thema: THC und BB

Hybrid-Darstellung

Men`s Health Abonnent
    Zitat Zitat von Warbow
    Für solche Aussagen ohne Beleg sollte es in diesem thread direkt nen Bann geben. #popcorn
    Viel Spaß

Baselt RC. Drug effects on psychomotor performance. Biomedical Publications, Foster City, CA; pp 403-415;2001.

Huestis MA. Cannabis (Marijuana) - Effects on Human Performance and Behavior. Forens Sci Rev 2002;14(1/2):15-60.

Klonoff H. Marijuana and driving in real-life situations. Science 1974;186(4161);317-24.

Leirer VO, Yesavage JA, Morrow DG. Marijuana carry-over effects on aircraft pilot performance. Aviat Space Environ Med 1991;62(3):221-7

Pope HG Jr, Yurgelun-Todd D. The residual cognitive effects of heavy marijuana use in college students. JAMA 1996;275(7):521-7.

Robbe HW, O'Hanlon JF. Marijuana and actual driving performance. US Department of Transportation/National Highway Traffic Safety Administration November: 1-133 (1993). DOT HS 808 078.

Solowij N, Michie PT, Fox AM. Differential impairment of selective attention due to frequency and duration of cannabis use. Biol Psychiatry 1995;37(10):731-9.

Varma VK, Malhotra AK, Dang R, Das K, Nehra R. Cannabis and cognitive functions: a prospective study. Drug Alcohol Depend 1988;21(2):147-52

Men`s Health Abonnent
    Zitat Zitat von Warbow
    Für solche Aussagen ohne Beleg sollte es in diesem thread direkt nen Bann geben. #popcorn
    deine eltern sollten deine mediennutzung wirklich mal überwachen. dich überfordert das internet auch total, wie viele kleine nichtsnutze in deinem alter.

Eisenbeißer/in Avatar von dat_huep
    Zitat Zitat von campi88
    deine eltern sollten deine mediennutzung wirklich mal überwachen. dich überfordert das internet auch total, wie viele kleine nichtsnutze in deinem alter.
    Punktlandung…

Eisenbeißer/in
    Zitat Zitat von campi88
    Was meinst du jetzt genau?
    Der TE hat ausdrücklich betont, dass das hier kein Sammelthread für irgendwelche Vermutungen sein soll, daher bringen solche Aussagen wenig.

Flex Leser Avatar von MuscleUniversity
    Zitat Zitat von greyhawk
    Chronischer THC-Konsum hat negative Auswirkungen auf den Testosteronspiegel.
    .
    gibt es dazu eigentlich eine beweis
    oder ist das nur ein gerücht/vorurteil/angstmache?!
    wollt ich schon immer mal wissen

danke in advance

Eisenbeißer/in
    Zitat Zitat von MuscleUniversity

danke in advance
    es gibt eine reihe von studien welche sich aber teilweise widersprechen.
    unter punkt "männliche fruchtbarkeit" steht dazu etwas.

http://www.cannabis-med.org/german/nav/home-faq.htm

Am besten bzw. unschädlichsten ist sicherlich oraler Konsum. Muss halt besser geplant werden wegen Kocherei und Verdauungszeit
    google mal nach "hulasoulution". lässt sich aber auch selbst herstellen

Men`s Health Abonnent
    Zitat Zitat von MuscleUniversity

danke in advance
    Beides. Sorry. Ich hätte "kann den Testosteronspiegel senken" schreiben sollen.

Mal schnell aus ner vergleichenden Arbeit zusammen kopiert:

Block-R, Effects of chronic marijuana use on testosterone, luteinizing hormone, follicle stimulating hormone, prolactin and cortisol in men and women
    Drug and Alcohol Dependence
    Volume 28, Issue 2, August 1991, Pages 121-128

"Alterations in endocrine function in conjunction with marijuana use have caused considerable concern. In a widely publicized study, Kolodny, Masters, Kolodner and Toro (1974) reported that testosterone levels were decreased in chronic male marijuana users and that follicle stimulating hormone (FSH) levels were lower in heavier (relative to lighter) users. Cohen (1976) found that chronic marijuana administration to men on a research ward decreased testosterone and luteinizing hormone (LH) and apparently altered FSH as well. In contrast, women have been reported to have increased levels of testosterone and decreased serum prolactin following chronic marijuana use (Dornbush, Kolodny, Bauman and Webster, 19’78; Kolodny, Masters and Johnson, 1979, pp.
    337-338).

Acute hormonal changes following a single cannabis dose have also been reported, including lower testosterone and LH levels (Cone, Johnson, Moore and Roache, 1986; Kolodny, Lessin, Toro, Masters and Cohen, 1976; Schaefer, Gunn and Dubowski, 1975) and increased prolactin (Markianos and Stefanis, 1982) in men and decreased prolactin in women tested during the luteal phase of the menstrual cycle (Mendelson, Mello and Ellingboe, 1985). These alterations were noted up to 180 min post-drug.

Studies demonstrating hormonal effects of marijuana use, however, are outnumbered by numerous negative reports. Unaltered hormone levels in chronic male marijuana users have been reported for testosterone (Coggins, Swenson, Dawson, Fernandez-Salas, Hernandez-Bolanos, Jiminez-Antillon, Solano, Vinocour and Faerron-Valdez, 1976; Cushman, 1975; Schaefer, Gunn and Dubowski, 1975), LH (Cushman, 1975; Kolodny, Masters, Kolodner, and Toro, 1974), FSH (Cushman, 1975) and prolactin (Kolodny, Masters, Kolodner and Toro, 1974). Similarly, unaltered hormone levels following chronic marijuana administration to men on a research ward have been reported for testosterone (Hembree, Zeidenberg and Nahas, 1976; Mendelson, Ellingboe, Kuehnle and Mello, 1978; Mendelson, Kuehnle, Ellingboe and Babor, 1974) LH (Hembree, Zeidenberg and Nahas, 1976; Mendelson, Ellingboe, Kuehnle and Mello, 1978), FSH (Hembree, Zeidenberg and Nahas, 1976) and prolactin (Cohen, 1976). A study of chronic female users reported unaltered levels of LH and FSH (Dornbush, Kolodny, Bauman and Webster, 1978). Acute studies have found no changes in testosterone (Cone, Johnson, Moore and Roache, 1986), FSH (Kolodny, Lessin, Toro, Masters and Cohen, 1976) or prolactin (Cone, Johnson, Moore and Roache, 1986; Lemberger, Crabtree, Rowe and Clemens, 1975) levels in men or LH levels in menopausal women (Mendelson, Cristofaro, Ellingboe, Benedikt, and Mello, 1985) following a single cannabis dose. [...]

Neuer Benutzer
    Grad nen bisschen rumgesurft und das gefunden:
    "Eine Studie der University of Buffalo (USA) fand, dass amerikanische Cannabiskonsumenten weniger zu Übergewicht neigen als Nichtkonsumenten, obwohl sie im Schnitt 20-40 Prozent mehr Kalorien aufnehmen als Nichtkonsumenten. Es wird vermutet, dass Cannabis den Metabolismus ankurbelt, so dass der Grundumsatz steigt und mehr Kalorien verbrannt werden."

http://www.cannabislegal.de/cannabis...m#uebergewicht

Also wenn mans in der Massephase nutzt, sollte man danach jegliche Bewegung vermeiden, in der Defi dann sofort aufs LAufband

P.s: Mein erster Post und das zu diesem thema

Men`s Health Abonnent Avatar von MajPay
    Aus Jahrelangen Feldstudien kann ich berichten:
    Mit Maß und Ziel passiert nicht viel - kann man je nach Prinzipien anwenden wie man will.

Seite 2 von 2 ErsteErste 12

Lesezeichen