Seite 83 von 146 ErsteErste ... 3373818283848593133 ... LetzteLetzte
Ergebnis 821 bis 830 von 1454
    Eisenbeißer/in Avatar von wolverine6
    Zitat Zitat von greenBuddah
    vom 160er auf den 240er ist ein ganzschöner Sprung, aber ist dein Geld das musst du selbst wissen. Ich hab meistens einen ausgelassen (130, 180, 240 hab ich nicht).
    Versuch mal den 160 mit 2 Fingern zu schließen, in den Regionen ist dann der 240er ungefähr (nur Schätzung).
    Ich bin jetzt nich der totale Gripper-Fan, wenn ich den 160er IRGENDWANNEINMAL so 20x ordentlich schliessen kann dann schau ich mich um einen neuen um ...
    Diese Billigen Gripper aus dem Sportgeschäft habe ich früher bis zu 100x mal gemacht ...

75-kg-Experte/in Avatar von der_sandmann
    Zitat Zitat von ouzo12

.. gibt es eigentlich hier auch deutschsprachige Grip-Fans, die Captains of Crush werden wollen? Der Anteil auf der Liste könnte ja mal vergrössert werden
    ich druckse bei 2# rum^^ fehlt ca. 1 cm bis zu4# brauch cih wohl noch ein par wochen

75-kg-Experte/in Avatar von greenBuddah
    Musst ja nicht gleich nach den Sternen greifen ... #3 reicht ja um CoC zu werden.
    Mir fehlen noch 1-2 mm um meinen zu schließen (Parallelset). Aber um zu zertifizieren musst du ja nen nagelneuen ausm CCS schließen. Naja, wär cool wenn ichs noch als Teenage CoC schaffe . hab noch 360 Tage Zeit .

PS: Wo sind die smilies!!!

75-kg-Experte/in
    "Parallelset" bedeutet dass man wohl erst das Teil mit beiden Händen zur Hälfte zumacht und dann mit einer Hand zusammendrückt?

Genau, wird auch als MashMonsterSet (MMS) bezeichnet.

Hier was sehr interessantes, von Gripboard Member Bob Lepinski, zum Wandel der #3.

I started the whole gripper stuff in 1999. I see lots of talk about "hard #3's", and much of it does not seem to pan out. With the disclaimer "grippers vary", here are my experiences:

Pre-aluminum handles:

Only tried one, but I have tried another that had the specs of the old COC grippers. Basically, they are closer what we call a #4 than what we now call a #3. They made them with steel handles and chrome springs, then made them with modern looking (but solid steel) handles and black springs. If Ironmind kept these grippers as the standard for the Captains of Crush, the list would be cut by more than 75%. If Ironmind only allowed a credit card cert back then, the list might be at Joe Kinney, maybe Sorin, Magnus, and that is about it. Although I haven't tried anything past the MM2, guessing on specs I would say that they were likely as tough as an MM3-MM4 on average. Granted, this is from a sample size of two personally, and talking with others, so take it for what it is worth. I could be full of s***, somebody correct me if they know better.

Aluminum handles, single stamp:

These are what was around when I first started the grip game. On average, out of the maybe 5-6 (I have 3 now, I think Don Larkin has one) that I have tried, they are harder than the grade 8 grippers on average. A huge, huge step down in difficulty from the previous grippers. At this time, Beefbuilder was selling their grippers built to the old Ironmind specs. The silver elite I have is supposed to be like an old #3, according to Richard Sorin and a few other guys. The old super master was like an old 2, and I forget the easy gripper he sold, I think it was advanced or super advanced.

Double Stamp:

There were reports of the initial double stamp grippers being freaky hard. I have never seen any, and I don't know if I remember any reliable first hand accounts of this being true. I do know that shortly after, Ironmind started churning out easy, easy, easy #3 grippers. This is when grip started really exploding on the net- The gripboard went on Cyberpump around this time, or shortly before. I think this is where many people get their idea of what an "average" #3 is like. I first bought one to file it down, but the thing was so damn easy I kept it as a novelty. The next one was just as easy. I tried one from Dave Thorton that was bought around this time, and it was also easy as hell. He told me that he has even tried ones easy than his.

This is where Ironmind, in my opinion, kinda messed up. They started making the grippers too damn easy. Well, with the increasing popularity of grip, of course the COC list exploded. That is when they had to start making up rules to limit the number of new certifications. Even with a credit card set, some of those easier number 3's just weren't that hard.

Grade 8 or benchmarked:

So far, these just haven't seemed very hard to me. I have tried maybe 5-6, maybe more, and on average they seem easier than the ones I have back from 1999. I have one easier single stamp #3, and most of the grade 8's seem about this level or a tad easier.

Of course, this is a big jump from what they were putting out before. It kinda makes those "3.4" ratings make a little more sense. Of course, when I try them, they seem around the same or a little easier than the #3 I have been using for 6-7 years.

And of course, i do not know it all. Grippers vary. There are a few off the charts- Soilworker's is one, and guys like Heath Sexton probably know of a few more. I was bored, hopefully somebody finds this rambling mess worthwhile.

Discopumper/in
    Die ersten Gripper von Ironmind (Silver Crushs) sind auch nicht so mörder hart, wie Bob schreibt. Ich selbst habe die 3, auf der sich Richard Sorin zertifiziert hat, probiert. Sie liegt meiner Meinung nach zwischen MM1 und MM2. So manch eine neue 3 von 2004-2006 ist da härter.

Die single stamped Dreien variieren sehr stark. Meine bspw. hat einen großen spread von 8,2cm und ist deshalb nicht leicht (aber auch nicht sehr schwer), Pat Poviliais hat jedoch eine singele stamped 3, die er auch bei seinen Shows benutzt, die eher leichter ist (macht sie aber links u. rechts noset zu, also schon beeindruckend). In Deutschland hat zB Axel H. eine solche leichte single stamped 3, es gibt sie also häufiger. Das Gerücht der harten singele stamped gripper ist falsch aus meiner Sicht.

Die Gripper von 2002-2003 sind zum Teil recht leicht, wie ich finde (vielleicht kam deshalb in dieser Zeit das Gerücht der harten single stamped gripper auf).

2004er und die neuen 2005er und 2006er fühlen sich im Schnitt schon härter an (zum Teil sind diese aber noch nicht geseasoned, so dass die Stärke täuscht, die neuen Gripper werden auch weicher!).

Fazit: Grippers vary!

Discopumper/in

Grip-EM Ergebnisse

Am vergangenen Samstag fand in Haltern am See die Griffkraft Europameisterschaft statt. Wie man an den Resultaten sehen kann, wird Deutschland im internationalen Vergleich immer stärker:

http://www.k3k.de/Info/gripem2006result.HTML

Cool, aus welchem Set habt ihr die Gripper geschlossen. Und was waren die 3.65, 3.25, und 3.14 für welche. Und kannst du mir vielleicht sagen wie dick so ein Euro Pinch Setup ist.

Danke

Discopumper/in
    Parallelset.

Der 3.65 war ein Super Elite, der 3.25 sah aus wie ein Elite, hatte jedoch auch ein PDA stamping, der 3.14 war ein (zu leichtes) MM2 Replikat, hatte also auch eine Elite-Feder.

Das Euro Pinch Setup kann man in der Breite verstellen (je nach Handgröße). Üblich sind die Breiten von 44mm-64mm.

Seite 83 von 146 ErsteErste ... 3373818283848593133 ... LetzteLetzte