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Das Ende der Vitamin C Legende
Wissenschaftlich lässt sich eine solche Wirkung jedoch nicht belegen, zeigt nun die Auswertung von Douglas und Hemilä. So ließ sich in den 23 Studien, in denen der vorbeugende Effekt des Vitamins im Vergleich mit einem wirkstofffreien Placebo untersucht worden war, kein geringeres Erkältungsrisiko nach Vitamineinnahme nachweisen.
Der Nutzen der weit verbreiteten Praxis, Vitamin C zur Vorbeugung einzunehmen, sei daher sehr fragwürdig, schließen die Forscher. Die nachgewiesenen Effekte unter extremen Bedingungen und die geringfügige Verkürzug der Krankheitsdauer sollten in weiteren Studien genauer untersucht werden, um die biochemischen Mechanismen aufzuklären.
"Eine Überdosierung macht für Gesunde keinen Sinn", betont Klaus Pietrzik, Präsident der Deutschen Gesellschaft für Vitaminforschung. Mehrere Vitamine können sogar Schaden anrichten, wenn sie in hohen Dosen genommen werden. Zu viel Vitamin C verursacht Nierensteine und Durchfall, zu viel Vitamin A Haarausfall und zu viel Vitamin D schädigt die Knochen, um nur einige Kehrseiten zu nennen.
Robert Douglas (australische Nationaluniversität, Canberra), Harri Hemilä (Universität Helsinki): PLoS Medicine, Bd. 2, Nr. 6, S. e168
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Also wenn ich merke das ich krank werde und dann
Vitamin-C-Pulver zu mir nehme (regelmässig)
ist es meistens nach einem Tag wieder gut.
Wenn ich es nicht nehme, liege ich erst mal flach!
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ich nehme jeden tag zwischen 500mg und 1gr. vitamin c zusätzlich. und man merkt es wenn man die einnahme beendet! kenne leute die seit jahren 2gr. täglich nehmen und absolut null probleme mit den nieren haben - darunter auch ärzte!
und wo bzw. in welcher studie wurde der zusammenhang von nierensteinen und vitamin c einnahmen untersucht und bestätigt? bei welchen dosen?... blabla....!!!
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http://books.nap.edu/books/0309069351/html/95.html
Increased Oxalate Excretion and Kidney Stone Formation.
Controversy exists as to whether increased intake of vitamin C can significantly increase urinary excretion of oxalate and, therefore, lead to an increase in the potential for renal calcium oxalate stone formation. The findings from studies evaluating the effect of vitamin C intake (0.03 to 10 g/day) on urinary oxalate excretion in apparently healthy individuals are conflicting (Hughes et al., 1981; Lamden and Chrystowski, 1954; Levine et al., 1996a; Mitch et al., 1981; Schmidt et al., 1981; Tiselius and Almgard, 1977; Tsao and Salimi, 1984; Wandzilak et al., 1994). An intervention study by Hughes et al. (1981) reported significant increases in mean urinary oxalate excretion in 39 apparently healthy adults consuming 1, 3, 6, and 9 g/day of ascorbic acid. However, Tsao and Salimi (1984) reported normal plasma oxalate concentrations in healthy subjects ingesting 3-10 g/day of ascorbic acid for at least two years, and no significant change in urinary oxalate excretion in five of six subjects who consumed 10 g/day of vitamin C over 1 day. Levine et al. (1996a) showed increased urinary oxalate excretion in apparently healthy male volunteers consuming 1 g/day of ascorbic acid; however, mean oxalate concentrations remained within the reference range. None of these studies showed oxalate excretion above normal.
Reports of kidney stone formation associated with excess ascorbic acid intake are limited to individuals with renal disease (see Sauberlich, 1994 for a review). Data from epidemiological studies do not support an association between excess ascorbic acid intake and kidney stone formation in apparently healthy individuals (Curhan et al., 1996, 1999; Fellstrom et al., 1989). A prospective cohort study by Curhan et al. (1996) of 45,000 men aged 40 to 70 years with no history of renal calculi showed that vitamin C intake was not significantly associated with the risk of stone formation. In fact, the age-adjusted relative risk for men consuming 1,500 mg/day or more compared to less than 250 mg/day was 0.78. In addition, vitamin C intake was not associated with kidney stone formation in women (Curhan et al., 1999). The lack of findings on oxalate excretion and kidney stone formation may be explained by the limited absorption of vitamin C at doses greater than 200 mg/day (Levine et al., 1996a). Because of the limited intestinal absorption, limited amounts of vitamin C are metabolized to oxalate in the urine. In addition, the large majority of excess absorbed vitamin C is excreted in the urine as ascorbic acid rather than its degradation products.
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Diese Untersuchungen sind nichts wert, da sie von der Pharamindustrie implementiert sind . Man muss auf unabhängige Untersuchungen schauen und die sagen aus das sich Steine bilden .
Die Pharmaindustrie will natürlich ordentlich Kohle absacken mit Vitamin C, und ob ihr dabei krank werdet oder nicht ist denen doch egal . Esst mehr Obst und fertig !
VITAMIN HOCHDOSIERT AB REAKTIONEN
Vitamin A 10mg Erbrechen, Grobmotorikstörung, Haarausfall, Hautausschläge, Hautschuppen, Kopfschmerz, Müdigkeit, Schwindel
Vitamin B1 4mg ohne Reaktion
Vitamin B2 200mg Hautbrennen, Hautkribbeln
Vitamin B6 500mg Gefühlslosigkeit in den Extremitäten, eventuell gar Lähmungserscheinungen, Nervenstörungen
Vitamin B12 5mg Allergische Reaktionen, Hautunreinheiten
Vitamin C 10g Durchfall, Harnsteine, Übelkeit
Vitamin D 50µg Durchfall, Erbrechen, Gelenkschmerzen, Kopfschmerz, Lungen- und Nierenverkalkung, Schwächeanfälle
Vitamin E 300mg Blutgerinnungsstörungen, Kopfschmerz, Muskelschwäche, Schwindelgefühl, spröde Lippen, Übelkeit
Vitamin K 1mg Einschränkungen der Leberfunktion, Thrombosegefahr, Übelkeit, Zerstörung roter Blutkörperchen
Niacin 300mg Allergische Reaktionen, Durchfall, Gesichtsstarre, Harnsteine, Leberschäden, Magenschleimhautentzündung, Sodbrennen, Übelkeit
Pantothensäure 600mg Durchfall
Folsäure 15mg Gemütsstörungen, Schlafstörung
Biotin - ohne Reaktion
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http://www.thedoctorwithin.com/index..._vitamins.html
Without further ado, here's the kernel: ascorbic acid is not vitamin C. Alpha tocopherol is not vitamin E. Retinoic acid is not vitamin A. And so on through the other vitamins.
Vitamins are not individual molecular compounds. Vitamins are biological complexes. They are multi-step biochemical interactions whose action is dependent upon a number of variables within the biological terrain. Vitamin activity only takes place when all conditions are met within that environment, and when all co-factors and components of the entire vitamin complex are present and working together. Vitamin activity is even more than the sum of all those parts; it also involves timing.
Vitamins cannot be isolated from their complexes and still perform their specific life functions within the cells. When isolated into artificial commercial forms, like ascorbic acid, these purified synthetics act as drugs in the body. They are no longer vitamins, and to call them such is inaccurate.
A vitamin is
" a working process consisting of the nutrient, enzymes, coenzymes, antioxidants, and trace minerals activators."
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Diese Untersuchungen sind nichts wert, da sie von der Pharamindustrie implementiert sind . Man muss auf unabhängige Untersuchungen schauen und die sagen aus das sich Steine bilden.
Ach, das ist doch Unsinn!
Im Zweifel könnte man höchstens - wie so oft - darauf hinweisen, dass es zu diesem Thema widersprüchliche Studienergebnisse gibt.
Aber eine Reihe von Studien konnte keinen Zusammenhang zwischen Vitamin C und Nierensteinrisiko finden.
Bsp.:
J Urol. 1996 Jun;155(6):1847-51.
A prospective study of the intake of vitamins C and B6, and the risk of kidney stones in men.
Curhan GC, Willett WC, Rimm EB, Stampfer MJ.
Department of Epidemiology, Harvard School of Public Health, Boston, Massachusetts 02115, USA.
PURPOSE: The association between the intake of vitamins C and B6, and kidney stone formation was examined. MATERIALS AND METHODS: We conducted a prospective study of the relationship between the intake of vitamins C and B6 and the risk of symptomatic kidney stones in a cohort of 45,251 men 40 to 75 years old with no history of kidney calculi. Vitamin intake from foods and supplements was assessed using a semiquantitative food frequency questionnaire completed in 1986. RESULTS: During 6 years of followup 751 incident cases of kidney stones were documented. Neither vitamin C nor vitamin B6 intake was significantly associated with the risk of stone formation. For vitamin C the age-adjusted relative risk for men consuming 1,500 mg. daily or more compared to less than 250 mg. daily was 0.78 (95% confidence interval 0.54 to 1.11). For vitamin B6 the age-adjusted relative risk for men consuming 40 mg. daily or more compared to less than 3 mg. daily was 0.91 (95% confidence interval 0.64 to 1.31). After adjusting for other potential stone risk factors the relative risks did not change significantly. CONCLUSIONS: These data do not support an association between a high daily intake of vitamin C or vitamin B6 and the risk of stone formation, even when consumed in large doses.
Noch eins: http://jasn.asnjournals.org/cgi/content/full/10/4/840
Zur Finanzierung:
This work was supported by Research Grants DK45362 and CA40356 from National Institutes of Health.
Das sichere "obere Limit" für Vitamin C wird mit 2g/Tag angegeben und in diesem Bereich kann man fast 101%ig sicher sein, dass es keine Nebenwirkungen gibt.
Für das Nierensteinrisiko sind ganz andere Faktoren von viel größerer Relevanz.
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Vitamins cannot be isolated from their complexes and still perform their specific life functions within the cells. When isolated into artificial commercial forms, like ascorbic acid, these purified synthetics act as drugs in the body. They are no longer vitamins, and to call them such is inaccurate.
Solche Aussagen sind m.E. aber auch etwas irreführend. Natürlich sind natürliche Vitamin-Lieferanten vollgestopft mit weiteren Sekundärstoffen, welche alle im Zusammenspiel ihre Wirkung entfalten und sich damit von synthetischen Vitaminquellen unterscheiden, aber dennoch ist Vitamin C = Vitamin C - egal ob synthetisch hergestellt oder aus natürlicher Quelle (bei Vitamin E mag das schon wieder anders aussehen).
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mensch rantanplan...bis heute warst du mir sympathisch, aber mit diesem avatar .....
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