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Hab diesen alten Thread durch die Suchfunktion gefunden und hab nun 3 Fragen zu der metabolen Diät.
1. Ist es sinnvoll bzw. möglich diese Ernährungsweise dauerhaft durchzuführen?
2. Ist diese Art von Ernährung auch bei 3mal die Woche Kraft- und 3mal die Woche Ausdauertraining anwendbar?
3. Welche Version ist zu empfehlen, die Di Pasquale- oder die Novagenics-Version? Mit Begründung bitte, hab dazu nichts gefunden.
Würde mich über Antworten freuen, mit freundlichen Grüßen
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Hab diesen alten Thread durch die Suchfunktion gefunden und hab nun 3 Fragen zu der metabolen Diät.
1. Ist es sinnvoll bzw. möglich diese Ernährungsweise dauerhaft durchzuführen?
2. Ist diese Art von Ernährung auch bei 3mal die Woche Kraft- und 3mal die Woche Ausdauertraining anwendbar?
3. Welche Version ist zu empfehlen, die Di Pasquale- oder die Novagenics-Version? Mit Begründung bitte, hab dazu nichts gefunden.
Würde mich über Antworten freuen, mit freundlichen Grüßen
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1.: ja.
2.: ja.
3.: Auch die novagenics-Version entspringt im Prinzip aus der Feder von Di Pasquale. Die MD ist aber die überarbeitete Version und ist daher auf dem neuesten Stand und damit sinnvoller.
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Auch auf die Gefahr hin, dass mich hardix danach nicht mehr leiden kann (ich bin aber der Meinung, dass dieser Hinweis wichtig ist):
"Metabole Diät" a la Korte sollte man nicht mit der "Metabolic Diet" a la Di Pasquale verwechseln!
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Natürlich sollte man die Metabole Diät nach Korte/Wernig nicht mit der von DiPasquale verwechseln...
@rantanplan
wieso soll ich Dich nicht mehr leiden können? Dafür ist doch ein Forum da - zum Austausch von Informationen und ggf. auch mal konstruktiver Kritik.
Finde ich übrigens gut dass Du nun die Zusammenfassung von Mauros Version geposted hast.
HX
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Dann mal vielen Dank für die schnellen Antworten.
Wünsch euch noch eine schöne Woche.
Mit freundlichen Grüßen
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 Zitat von Eisenbaer
A paper published in Colorectal Disease revealed that the common assumption that low-carb, Atkins-like diets raise the risk of colon cancer may be inaccurate. The researchers determined that "the overall picture from both case-control studies and prospective studies showed no association between meat consumption and colorectal cancer." Thus, they concluded that available information does not suggest any increased risk from low-carbohydrate dieting.
The researchers arrived at these results after a review of 13 case-control studies that looked at the relationships between dietary composition and colon cancer. Findings from these studies were applied to the pattern of food intake that occurs with Atkins. The researchers note that there is conclusive agreement in the literature that increased calories are related to increased colon risk, and that since patients following Atkins tend to consume fewer calories they are likely reducing risk. Moreover, because there is some belief that carbohydrates may increase colorectal cancer risk, a low-carb approach may provide a double advantage in lessening risk for this form of cancer. Although case-control studies did not show any convincing case for carbohydrate increasing colon cancer risk overall, the authors note "there did seem to be a trend towards an increased risk when sugar/starch intake was examined."
Fleming, M.E., Sales, K.M., Winslet, M.C., “Diet and Colorectal Cancer: Implications for the Obese and Devotees of the Atkins Diet,” Colorectal Disease, March 2005, 7(2):128.
http://atkins.com/Archive/2005/4/12-32617.html
Colorectal Dis. 2005 Mar;7(2):128-32.
Diet and colorectal cancer: implications for the obese and devotees of the Atkins diet.
Fleming ME, Sales KM, Winslet MC.
University Department of Surgery, Royal Free and University College Medical School, Royal Free Hospital, London, UK.
Colorectal cancer (CRC) is the second most common cause of cancer-related death in the Western world and its prevalence is increasing. Potential causes of this increase are changes in diet and the increases in obesity seen. This paper looks at the literature surrounding diet and obesity and the links to this increase in CRC. Heralded as a weight loss miracle we investigate whether the literature suggests the Atkins diet may actually do more harm than good by acting to increase an individual's risk of CRC. Obesity has been demonstrated to be a major factor in the increase in CRC although links to changes in diet are more tenuous. Published studies on diet suggest the Atkins diet may help reduce rather than increase the risk of CRC.
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